Marvelous Designer – Segment Sewing

530

Marvelous Designer ‘ın içerisindeki Pattern’lardan bir kıyafet oluşturabilmesi için Pattern’ları birbirine Sewing (Dikiş) araçlarıyla dikmesi gerekiyor. Sewing menü komutları da Pattern’ları birbirine dikilmesine yardımcı işlemler sunar. Sözü daha fazla uzatmadan Sewing komutlarından “Segment Sewing” komutunu inceleyelim.

 

İlk olarak Menü Bar aracılığıyla Sewing menüsünü açalım. Listede Segment Sewing komutu/aracını kullanacağız. Kısayol tuşunun N harf tuşu olduğunuda görüyoruz. Marvelous Designer içerisinde üç farklı dikiş yöntemi bulunuyor. Dikiş yöntemlerinden düz parça dikişleri için  Segment Sewing aracı kullanıyor.

Örnek uygulama dosyasını buradan indirebilirsin.

Belgeyi açtığınızda dikiş işlemi için hazırladığımız örnek dosyayı görüyoruz.

 

Elbise simüle edilmeden önce dikiş işlemlerini yapabilmek için Segment Sewing aracını alalım. Elbisenin sağdaki parçası arka kısmıdır. Avatar üzerinde ise sırtına gelen parçadır.

 

Dikiş için kullanılacak kenarlar ise yine yan yana gelen kenarlar olacaktır. Solda, Avatar üzerinde elbisenin ön parçasında sol kenar çizgisini seçtiğimizde sağdaki 2D görünüm alanında ise yine elbisenin aynı kenarının seçildiğini görebiliyoruz. Bir kenarın seçili olduğunu  mavi daire yani Pacing Point ile anlayabilirsin.

 

Segment Sewing / Dikiş işleminde önemli konulardan birisi de dikiş işlemlerinin vertex/noktalar arasında olacağıdır. Kenarlarda ki vertex/noktaların az olduğu veya farklı aralıklarla diki istendiği durumlarda 2D Tool Bar da bulunan Add Point/Split Line yeni vertex/noktaları kullanarak dikiş alanları ekleyebilirisin.

 

Diğer bir konu ise Segment Sewing aracıyla bir dikiş üzerine geldiğimizde burada beliren paralel çizgidir. Buradaki paralel çizgiler; dikilecek alanların toplu iğne ile teyelleme işlemine benzerler. Birbirine bakan alanlardaki paralel çizgiler ile dikiş işlemi yapılmalıdır. Aksi halde alt ve üst karışmış hatalı bir dikiş işlemi yapılmış olacaktır.

 

[agg-ad id=”22440″ align=”left”]

 

 

 

Segment Sewign yani dikiş işlemini sağ kenardaki 2D olarak gördüğümüz kumaşlar üzerinde yapar, sol kenardaki 3D avatar üzerinde uygulanır. Ve 3D simülasyonda doğru görüyorsanız yapılan sewing/dikiş işleminde bir hata yok demektir. Çapraz dikiş, dikilen kenarlarda kaymalar varsa bu hataları yine 2D kumaş görünümleri üzerinden düzeltmelisiniz.

 

Son detay ise Sewing aracı ile iki farklı Pattern/kumaşı dikebileceği gibi tek bir parça üzerindeki delikleri de birbirine dikebilir. Buna örnek olarak soldaki elbise üzerinde gördüğün dart alanlarının boşluklarını gösterebilir. Makalenin devamında bu bölümlerinde nasıl dikildiğini anlatacağım.

 

Artık dikiş işlemi için Segment Sewing aracını menüden seçin. Dikilecek kenarları seçtikten sonra 2D görünümde seçimi, 3D görünümde ise seçilen ve dikilecek kenarları görüyoruz.

 

Segment Sewing aracı ile elbisenin etek kenarları, koltuk altları, omuzlar ve dart alanları seçerek dikişin yapılmasını sağlayın.

 

Ardından elbisenin avatar üzerine 3D olarak giydirilebilmesi için Menu Bar aracılığıyla 3D Garment → Simulate komutunu kullanabilirsiniz. İşlemi klavyeden Space/Boşluk tuşu ile de yapabilirsiniz. Benzer işlemleri sizde yaparak deneyimilerinizi artırabilirsiniz.