Indesign – Objeleri Seçme / Selection, Direct Selection Tool

0
191

Çalışmamız üzerinde kullanmış olduğumuz objeler üzerinde değişiklik yaparken, objelerin seçili olması gerekiyor. Seçebilmek için de kullanmış olduğumuz iki farklı aracımız var. Araçlara geçmeden önce Indesign CS6 eğitim klasörü içerisindeki Objelerle Çalışmak klasörü altında bulunan Örnek Objeler Indesing belgesini açalım. Açtıktan sonra karşımıza gelen sayfada üç farklı nesne yapısı bulunuyor. Şekil, metin kutusu ve görsel.

Metin kutusuyla hemen başlayabiliriz. Metin kutusunu seçili hale getirebilmek için ilk aracımız Selection Tool, klavyeden V tuşunu da kısayol olarak kullanabiliriz.

Selection Tool’dayken nesne üzerine gelip herhangi bir noktasına tıkladığımızda seçili hale getirmiş olacağız. Bunun üzerinde boyutlandırmalar, konumlandırmalar ve renklendirmeler gibi temel işlemler haricinde daha birçok gelişmiş işlem yapabiliriz.

İkinci objemiz bir metin kutusu. Metin kutusuna tıkladığımızda yazıyı taşıyan kutuyu seçmiş oluyoruz ve yine bu kutu üzerinde yapabileceğimiz boyutlandırmalar, konumlandırmalar ve renklendirmeler gibi işlemler sabit olarak Options panelinde karşımıza çıkıyor.

Bir görseli seçtiğimizde ise bu görsel de bir çerçeve içerisinde bulunduğu için bu çerçeveye özel renkler eklenebilir veya çerçevenin boyutu ayarlanabilir.
Selection Tool ile temel transform işlemlerine geçmeden önce Direct Selection Tool ile örnek objelerde neler yapabiliyoruz onlara bakalım.

Objelere biraz daha yaklaşalım ve ilk objemiz olan mavi dörtgene bir kez tıklayarak Selection Tool’la seçili hale getirelim. Diğer bir seçim aracımız Direct Selection Tool. Direct Selection Tool nesnelerin yapı taşlarını seçmemize yardımcı olan bir araçtır. Bir dörtgenin yapı taşları ne olabilir? Noktalar ve bu noktalar arasındaki çizgilerdir. Noktalar üzerine doğru imleci sürüklediğimizde onları görebilir ve tıklayıp sürükleyerek objenin yapısını değiştirebiliriz. Yine bu işlemleri sadece noktalar üzerinden değil çizgilerden de tutarak dilediğimiz değişikliği yapmamız mümkün.

Devam edecek olursak, bir metin kutusu için yine aynı şekilde herhangi bir köşesinden tutarak ve yapısını değiştirerek metinlerin farklı bir şekilde sıralanmasını sağlayabiliriz. Uzatabiliriz veya direkt çizgiler üzerinden işlemler yapabiliriz.

Üçüncü objemiz bir imaj. Bununla ilgili işlem yaparken de direkt tıkladığımızda dikkat ederseniz mavi bir çizgi değil, Bounding Box’ın rengi değişerek turuncu bir renk aldı. Bu turuncu renk, görselin kendisini seçtiğimizde çerçeveyi seçmediğimizi anlıyoruz. Buradan da direkt görselin boyutunu ayarlayabiliriz. Bu şekilde iki farklı seçim aracını kullanarak hem nesneleri seçebilir hem de yapı taşları üzerinde, noktalar ve çizgiler üzerinde yapacağımız değişiklerle farklı objeler oluşturabilir ve farklı görünümler sağlayabiliriz.